Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
 HledatMapa stránek
Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím Nad Drahaňským údolím, z.s.
U jízdárny 1136/7
184 00 Praha - Dolní Chabry
O problému | 10 důvodů | Jak pomoci? | UR 518-519 | Petice Ne 10 miliard! Registrováno: 436 uživatelů.

TÉMA

Silniční okruh Silniční okruh

Paralelní dráha Paralelní dráha

Elektrárna Čimice Elektrárna Čimice

Centrum Palmovka Centrum Palmovka

Krajina a příroda Krajina a příroda

Územní plánování Územní plánování

Občanská sdružení Občanská sdružení

Ostatní Ostatní

Zprávy odjinud Zprávy odjinud

RUBRIKY

Aktuality Aktuality

Akce Akce

Monitoring médií Monitoring médií

Tiskové zprávy Tiskové zprávy

Otevřené dopisy Otevřené dopisy

Dokumenty Dokumenty

Dopisy občanů Dopisy občanů

Letáky Letáky

Mapy - plány Mapy - plány

Petice Petice

Legislativa Legislativa

Odkazy Odkazy

Fotografie Fotografie

Video Video

Dokumenty o.s. Nad Drahaňským údolím Sdružení NDÚ


ČT 1: Studio 6 - profil: Petr Hejl

ČT 1 | 31.10.2008 | 05:59 | pořad: Studio 6


Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Nejvyšší správní soud zrušil jednu ze schválených změn územního plánu Prahy. Severozápadní část obchvatu hlavního města tedy s největší pravděpodobností nepovede přes městkou část Praha - Suchdol. Hostem Profilu Studia 6 je Petr Hejl, starosta této městské části, tedy Prahy 6 - Suchdola. Dobrý den.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Dobrý den.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Pane inženýre, jak se cítíte? Jako vítěz nad úředníky. Tuším, že Magistrát hlavního města Prahy, radnice Prahy 6, dokonce investor, Ředitelství silnic a dálnic chtěly variantu přes Suchdol. Zdá se, že jste vyhráli?

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak to je otázka. Je to jedna část, podmínka toho územního plánu a prokázalo se, že jaksi byl připravován neřádně a Nejvyšší správní soud nám dal za pravdu.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Je to definitivní, anebo vlastně očekáváte ještě kroky, řekněme, tuším, že jsem četla, že vlastně je potřeba udělat nové, nové plány a tak dále.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak to záleží teďka na představitelích hlavního města, ministerstva dopravy, jestli vemou rozum do hrsti a začnou prosazovat variantu, která je o osm miliard levnější, ekologičtější v souladu s evropskými předpisy, a ta co vede teda mimo, mimo Prahu.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Když jsme u té ekologie. Co je, řekněme, na území a v okolí Suchdola, řekněme, ekologicky vzácné oproti tomu, pokud by tedy ten most a vlastně ten obchvat vedl v okolí Řeže. Tam je zase, tuším, že nějaká, Podmoráň nebo něco takového. Takže vlastně je tam také takový přírodní, Tuchoměřické rybníky a okolí, také je tam vlastně pěkná příroda.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak tady je hlavní závada té jižní trasy, že vede přes zastavené území, a ten vliv na obyvatele na to zastavené území je prostě velký a proces EIA, který probíhal v roce 2002, tak jednoznačně doporučil tu severní variantu, a právě posuzoval i ty vlivy na Větrušickou rokli a podobně a na ty třeba Sedlecké skály a podobně v Praze.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Někde jsem četla, teda nevím, jestli to je pravdivé, to vy mi teď upřesníte, že ten most, pokud by byl v Řeži nebo vedl kolem Řeže, tak by byl ještě delší a vyšší?

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Byl by delší, to údolí je rozevřenější, ale byl by levnější, protože ten, co je navržen tady v té jižní variantě, tak je patrový a ocelový a je to prostě strašně špatně vymyšleno.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Nicméně tam se počítalo, tuším, že s tunelem, a ten by zase tolik možná neohrozil obyvatele. Zatímco v té druhé variantě, v té severní to vlastně všechno pude vlastně po zemském povrchu, to znamená, že ty zplodiny z aut a z kamionů vlastně budou možná horší, nevím.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak budou stejné jako v tom tunelu...

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Jistě ...

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
... ty se neztratí, z tunelu budou někde vyfouknuty, ale zase jde to přes zastavěné území a ta severní varianta jde zase jaksi mezi obcemi ta trasa, takže ten vliv, a to právě posuzovalo se v roce 2002, a ten je menší na to okolí.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Seznámila jsem se s názorem, že vlastně jaksi ta aktivita Suchdolských je sobecká, všichni víme, že je potřeba ten obchvat a všichni také víme, že se s ním počítalo mnoho let, já nevím, já si to pamatuju třeba třicet let, že se o tom mluví, že přes Suchdol most bude, že tam bude obchvat. Dokonce jsem se dočetla, že už dokonce za první republiky snad se počítalo s tím, že tam tudy vlastně povede most přes řeku. Nakonec ještě já tam tudy docela často jezdím, takže tam musí vlastně taková ta čtyřproudá silnice, která končí najednou v té okresní zatáčce a vede se pak do Suchdola prostě najednou zase dál až do Kralup po té okresní silničce, takže vlastně ty velkolepé úpravy jsou tam takřka k ničemu.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak to je, že se v třicátých letech uvažovalo o okruhu kolem Prahy na místě Suchdolu, v Suchdole, tak to je asi správně. Mezi tím za těch sedmdesát let přece jenom se Praha trochu rozrostla, přibylo nějaké auto v Praze a je to prostě urbanistický nesmysl dávat do stejné trasy jaksi dálniční okruh kolem Prahy, ne přes Prahu. To jaksi nerušit, postavit jde další, jaksi magistrálu skrz Prahu, to bude nejkratší a nebudou vlastně problémy s tím jaksi s okruhem. A co se týče toho řešení, které my prosazujeme, jsou, vlastně dva mosty by se měly postavit, jeden v Praze, aby se propojilo Praha 6 a Praha 8, a druhý most právě pro tu tranzitní dopravu ve středních Čechách, a to řešení, které se navrhuje, je právě o třeba osm miliard levnější a je tam právě rezerva na výstavbu těch potřebných obchvatů vesnic, jako Přílepy, Černý Vůl a podobně.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Ten, ta varianta je o osm miliard levnější, i když se postaví dva mosty? Rozumím vám správně.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Ta severní varianta samotná je levnější o osm miliard než ta jižní. Když se postaví ty dva mosty, tak ten most v Praze by mohl stát třeba dva až tři miliardy, tak stále tam je prostě ještě velká vata na ostatní stavby.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
A ten most v Praze by vedl kudy? Ten by vedl k Suchdolu?

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Ten by vedl před Suchdolem, to je v tom místě, jak jste hovořila v té zatáčce, tak tam někde by měl být mezi Sedlcem a Bohnicemi most, mohl být.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Jistě, ještě mě zajímá, jaké jsou vztahy mezi představiteli obce Řež a Suchdola, mezi obyvateli? Ono je to takových deset, dvanáct kilometrů, navíc za zatáčkou za řekou, ale stejně možná tam může panovat nějaká nevraživost.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak ta severní varianta obec Řež víceméně neovlivní, protože je vlastně oddělena tím jaderným areálem v Řeži.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
A to byl také jeden z argumentů, proč by ten obchvat tam tudy neměl vést.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Ano, to byl, ale v loňském roce ministerstvem dopravy objednaná studie u firmy Matt McDonald prokázala průchod té severní trasy kolem tohoto areálu.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Jak si tedy představujete, že bude ten obchvat, kudy povede, pokud to bude ta severní varianta, takže to bude Řež, potom tam půjde tam kolem Úholiček, Tuchoměřic.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak mělo by to jít severně od Úholiček, jižně od Turska, severozápadně od Přílep a tam už je to jaksi v koridoru aglomeračního okruhu, který je v územním plánu Středočeskýho kraje až k Tuchoměřicům na dálnici na Kladno.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
K oběma stavbám už je zpracovaná rozsáhlá dokumentace, která nyní tedy po rozhodnutí Nejvyššího správního soudu není v souladu s pražským územním plánem. Kolik peněz odhadem vlastně tyto studie stály a kolik tedy peněz padne pod stůl a budou se vypracovávat tedy nové studie?

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak ty čísla já neznám, jsou to desítky, možná stovky milionů.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Ještě mě zajímá, zprovoznění severní části obchvatu Prahy hlavního města bylo plánováno na rok 2012, což tedy určitě nebude. Jak vy to odhadujete, tedy kdyby tam, řekněme, mohla vést ta část té, toho obchvatu?

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak ta, jak jsem zmiňoval studii od firmy Matt McDonald, tak se zabývala i tou časovou chronologií výstavby a trasa jižní přes Suchdol je extrémně náročná, jak jste říkala, je tam několik mostů, tunelů a ta výstavba je řádově o dva roky delší, než by to byla ta severní varianta a tam to bylo časovaný tedy od loňského roku a myslím si, že to jako ukončily obě stavby někdy v roce těch právě 2013, 14, čili záleží jenom, jak Ředitelství silnic a dálnic rychle začne prosazovat tu severní variantu.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Suchdol se cítí ohrožen také rozšiřováním nové ranveje v Ruzyni. Proč?

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
No, to je poměrně jednoduché, aby letadla mohla lítat bez omezení, tak by mělo být v Suchdole vyhlášeno takzvané ochranné hlukové pásmo, ale to chrání ty letadla, ne ty občany. V tom ochranném hlukovém pásmu nemusí být dodržovány hygienické limity a je to vlastně nad celou zástavbou Suchdola, velké části Lysolají a Nebušic.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Jak to vy a Suchdolští vidíte, tedy tu ranvej vůbec nepostavit nebo kde ji vystavět?

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
No, to je absurdní, aby se rozšiřovalo letiště a ranveje se stavěla blíž, blíž k městu, a to, ten jaksi záměr zvýšit kapacitu, to je jenom, jenom prostě pro toho budoucího privátního majitele, aby, aby měl zajištěný odbyt a jinak pro potřeby České republiky to velmi pravděpodobně není potřeba, protože už v současný době třicet procent jaksi kapacity je využíváno pro tranzit, lidi nejedou do Prahy, nic.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Severní variantu obchvatu, tedy přes Řež, hodlá prosazovat i hlavní kandidát na středočeského hejtmana David Rath. To znamená, vy jste říkal, že jste bezpartijní nebo jste v nějaké straně, nejste, já jsem si říkala, jestli nejste ve Straně zelených, jestli půjdete tedy se sociálními demokraty v tomto symbióze, nehraje tam žádná jakoby, řekněme, politická rovina roli.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Ne, ne, ne, my to řešíme věcně.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Jasně, ale odhadujete tedy, že pan Rath to prosadí a skutečně tedy ta severní varianta zvítězí a půjde tedy obchvat přes Řež?

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak samozřejmě když, když bude prosazovat to, co říkal v médiích včera a v posledních týdnech, tak má šanci to samozřejmě prosadit.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Ještě já mám poslední otázku, která souvisí možná s malinkým, já to řeknu nadneseně, sobectvím, protože já mám přátele na Suchdole, hodně se tam pohybuji v té oblasti, a vím, že moji přátele kupovali domy nebo byty na Suchdole už s tím, že počítali, že tam tudy vlastně ten obchvat povede. A co ti lidé teď teda, řekněme, Přílepy, Černý Vůl, Tuchoměřice, kteří s tím nepočítali?

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Tak od těch vesnic to vede stovky metrů, nevede to pět metrů nebo sedm metrů od výstavby, nově zkolaudované výstavby třeba předloni a podobně. Takže ten rozdíl je výrazný.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Pane starosto, děkuju, že jste přišel do Studia 6. Gratuluji vám k vašemu úspěchu. A samozřejmě Suchdolským přeju, ať vyhrají, ať tam tudy dálnice nevede. Ostatní bude ještě asi v rukou dalších protestů.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Děkuju.

Jolka KRÁSNÁ, moderátorka
--------------------
Mějte se hezky. Na shledanou.

Petr HEJL, starosta MČ Praha Suchdol
--------------------
Na shledanou.

NDU z.s.,
2008-10-31
přečteno 4375x

[Zpět]

UŽIVATEL

Uživatel: Heslo:


Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím

Facebook-občanského sdružení Nad Drahaňským údolím
TOP 09 A NEZÁVISLÍ Dolní Chabry-Komunální volby 2014
MČ Dolní Chabry-Oficiální stránky MČ Dolní Chabry
MČ Suchdol-Oficiální stránky MČ Suchdol
Přiso - Ekofórum-Přiso - Ekofórum
Nerwy.cz-NeRWY / Ne letecký hluk na severu Prahy
Zeleni-Strana zelených v Praze 8
Praguewatch.cz-Praha pod lupou
Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
Copyright©2018 Hana Francová - FlexyWEB TOPlist