Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
 HledatMapa stránek
Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím Nad Drahaňským údolím, z.s.
U jízdárny 1136/7
184 00 Praha - Dolní Chabry
O problému | 10 důvodů | Jak pomoci? | UR 518-519 | Petice Ne 10 miliard! Registrováno: 438 uživatelů.

TÉMA

Silniční okruh Silniční okruh

Paralelní dráha Paralelní dráha

Elektrárna Čimice Elektrárna Čimice

Centrum Palmovka Centrum Palmovka

Krajina a příroda Krajina a příroda

Územní plánování Územní plánování

Občanská sdružení Občanská sdružení

Ostatní Ostatní

Zprávy odjinud Zprávy odjinud

RUBRIKY

Aktuality Aktuality

Akce Akce

Monitoring médií Monitoring médií

Tiskové zprávy Tiskové zprávy

Otevřené dopisy Otevřené dopisy

Dokumenty Dokumenty

Dopisy občanů Dopisy občanů

Letáky Letáky

Mapy - plány Mapy - plány

Petice Petice

Legislativa Legislativa

Odkazy Odkazy

Fotografie Fotografie

Video Video

Dokumenty o.s. Nad Drahaňským údolím Sdružení NDÚ


Pražský vnější okruh a jeho dopady na severu Prahy

 

Nad Drahaňským údolím, z.s. a Za Lepší Chabry, z.s. vás zvou na diskusní setkání

Kdy? 22. ledna od 18 hodin
Kde? Základní škola, Libčická 10/658 – školní jídelna, Praha 8 – Čimice

Pražský vnější okruh a jeho dopady na severu Prahy

Fakta o severozápadní části SOKP

  • Pražský okruh (dále SOKP) je součástí transevropské dopravní sítě (TEN-T) a má sloužit především tranzitní dopravě

  • Okruh v jižní variantě (přes Suchdol a Dolní Chabry) je v rozporu s evropskou legislativou TEN-T, neboť vede zastavěným územím, připouští nebezpečné mísení městské a tranzitní dopravy a nechrání městskou oblast před negativními účinky tranzitu

  • Vést transevropskou dálnici (podle plánů z minulého století) skrz rezidenční zástavbu a chráněné přírodní památky je podle nezávislých odborníku naprosto nevhodné

  • Na severozápadě existuje několik řešení pro tranzitní dopravu (propojka D7 -D8)
    • 12/2017 zahájena výstavba přeložky silnice I/16 Velvary - Slaný
    • Probíhá proces EIA na přeložku II/240
    • V minulosti byly posuzovány varianta J (jižní) a varianta Ss (severní)
  • Z hlediska dopadů na životní prostředí (proces EIA 2001-02), stavebních nákladů a dopravního řešení (studie Mott MacDonald 2007, posudek VUT Brno 2008) byla lépe hodnocena varianta Ss (kolem Řeže)

  • V případě realizace varianty J (SOKP dle ZÚR) by došlo k výraznému zhoršení životního prostředí a dopravní situace na severu Prahy (přivedení nákladního tranzitu, přesun dopravní zátěže na severní radiály/přivaděče, dopravní indukce)

  • V letech 2014 -2015 si Ministerstvo dopravy nechalo zpracovat studii regionální varianty

  • Je zapotřebí provést objektivní posouzení navrhovaných řešení pro vyloučení tranzitní, zejména kamionové dopravy mimo území Prahy

  • Městská doprava by se měla řešit odděleně: dopravní spojení mezi Prahou 8 a Prahou 6 může zajistit místní most, který by sloužil jak pro individuální dopravu, tak pro MHD

www.18400.cz
www.drahan.chabry.cz
www.rozumnadoprava.cz

NDU z.s.,
2019-01-13
přečteno 495x

[Zpět]

UŽIVATEL

Uživatel: Heslo:


Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím

Facebook-občanského sdružení Nad Drahaňským údolím
MČ Dolní Chabry-Oficiální stránky MČ Dolní Chabry
MČ Suchdol-Oficiální stránky MČ Suchdol
Přiso - Ekofórum-Přiso - Ekofórum
Nerwy.cz-NeRWY / Ne letecký hluk na severu Prahy
Zeleni-Strana zelených v Praze 8
Praguewatch.cz-Praha pod lupou
Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
Copyright©2019 Hana Francová - FlexyWEB TOPlist